یک طراح موشن گرافیک چه کاری انجام می دهد
نوشته شده توسط : علی

همانطور که می توانید با ترجمه خود این کلمه از انگلیسی حدس بزنید ، حرکت گرافیکی به معنای حرکت گرافیک است: هنر طراحی حمل شده در یک سطح چندرسانه ای ، به لطف ترکیب عوامل فضا و زمان. به عبارت دیگر ، عملا هر پروژه ای که در آن یک عنصر گرافیکی متحرک وجود داشته باشد ، کاری از گرافیک حرکت است.


از این رو هنرمندان گرافیک متحرک قادر هستند با استفاده از جلوه های بصری ، انیمیشن ها و تکنیک های سینمایی ، زندگی خود را به گرافیک استاتیک تحویل دهند تا محصولی جالب و جذاب ایجاد کنند.

هدف آنها تنها یک است: برقراری پیام یا تحریک یک واکنش عاطفی از مخاطبان خود.

البته برای موفقیت ، آنها باید به طور مداوم به دنبال ایده های اصلی و ابتکاری برای جابجایی گرافیک خود ، ترکیب قطعات صوتی ، فیلم ها ، عکس ها ، انیمیشن ها و تصاویر باشند. از طرف دیگر نتایج می توانند متنوع باشند: از اعتبار یک فیلم گرفته تا فیلم های موسیقی ، از گرافیک های تلویزیونی گرفته تا منوهای DVD ، از تبلیغات تا بازی های ویدئویی ، از آرم های متحرک برای وب سایت ها گرفته تا صفحات وب تعاملی ، تا ارائه های شرکت. .

 

حرکت و نرم افزار
 

مهارت هایی که یک گرافیست متحرک باید از آن برخوردار باشد گسترده و متنوع است: نه تنها اصول اولیه طراحی گرافیک بلکه دانش عمیق از جدیدترین نرم افزارهای تخصصی و همچنین توانایی تعامل با سایر هنرمندان و طراحان و بدیهی است که با کامپیوتر رایانه.

اما اصلی ترین هدیه در تولید هر اثر هنری لازم است: خلاقیت.

نرم افزار اصلی مورد استفاده آموزش ساخت موشن گرافیک حرفه ای متحرک مطمئناً Adobe After Effects ، Flash یا حتی Cinema4D است.

آنچه مشترک همه آنها هستند ، با این حال ، توانایی ترکیب ویدئو ، متن ، موسیقی ، گفتار ، تجسم داده ها ، جلوه های ویژه و حتی انیمیشن های سه بعدی است.

این مدرن ترین روشی است که امروزه ، گرافیست های موشن حرکت به تحقق هدف خود ادامه می دهند: تزریق نفس زندگی به یک محتوای گرافیکی که بدون آنها ، با غم و اندوه و ناگزیر ایستا می ماند.

 

تاریخچه و تکامل گرافیک حرکت
 

اگر می خواهیم از دور شروع کنیم ، می توانیم تاریخ گرافیک حرکت را مدتها قبل از اختراع الکترونیک و رسانه های جدید نیز ردیابی کنیم.

به ارائه در مورد کتابهای متحرک یا zootropes که قبلاً در قرن نوزدهم مورد استفاده قرار می گیرند فکر کنید ، که مطمئناً می تواند در تعریف فوق از گرافیک متحرک درج شود.



به طور طبیعی ، این صنعت سینما بود که تکامل خود را به سمت یک شکل هنری دقیق تر و تصفیه شده تر آغاز کرد: به ویژه به لطف پیشگامان سکانس های سرمقاله مانند ساول باس و الین باس.

آثار آنها (که در بعضی از کلاسیک های صفحه نمایش بزرگ دهه 50 و 60 به عنوان مرد طلایی ، زن که دو بار زندگی می کرد ، روانی ، طوفانی در واشنگتن) نشان داده شده بود در واقع توانایی برقراری ارتباط جو فیلم را با استفاده از گرافیک بسیار ساده.

اما اولین کسی که نقش این شکل هنری را به رسمیت شناخت و شروع به نشان دادن آن با این اصطلاح کرد ، جان ویتنی ، یکی از پدران انیمیشن رایانه ای بود که در سال 1960 شرکت خود را تاسیس کرد که وظیفه ایجاد تم خود برای تلویزیون را بر عهده داشت. و سینما ، که دقیقاً نام آن Motion Graphics Inc. بود.

در دهه 70 ، ویتنی شروع به استفاده از فرآیندهای دیجیتالی برای کار خود کرد: گرافیک مدرن حرکت به طور رسمی متولد شد.

البته حتی پس از این تاریخ ، گرافیک های حرکت حتی با تکنیک های سنتی پویانمایی نیز متوقف نمی شوند ، اما با وجود این که این موارد هنوز هم بسیار پرهزینه و آهسته هستند که قابل اجرا نیستند ، اما گسترش ابزارهای رایانه ای به تدریج پیشرفت کرده و خوشبختانه این شکل را بیشتر کرده و هنر در دسترس تر.

https://www.nutscomputergraphics.com/en/what-is-motion-graphic-and-how-everything-started/




:: بازدید از این مطلب : 229
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: